Formula 1 - Kvote - Rezultati

Formula 1
Formula 1 2022

Formula 1 - Klađenje i Kvote



Formula 1 je sinonim za moto-sportove. Bilo da ste pasionirani ljubitelj svih sportova, samo moto-sportova ili jedva da pratite sport, sigurno ste bar nekada pogledali trku Formule 1.

Globalna popularnost F1 je ogromna i spada među retka takmičenja koja su popularna u svakom delu sveta. Nekoliko godina apsolutne dominacije Mercedesa su negativno uticale na gledanost, ali su Netflix-ova doku-serija „Drive to Survive“ i neverovatna prošla sezona lansirale gledanost F1 u nebesa. Sezona 2022 može biti jedna od najzanimljivijih u istoriji za gledanje i klađenje.



Formula 1 - Kalendar i Raspored Trka


Biće vožene 23 trke, jedna više nego što je bila u kalendaru za 2021. godinu. To nije jedina promena. Prošle godine je otkazano pet trka zbog pandemije, a četiri od tih pet se vraćaju u kalendar ove godine – Australija, Japan, Singapur i Kanada. Kine će se vratiti u kalendar tek 2023. godine. Portugal, Štajerska i Turska neće biti vožene tokom ove sezone, a novost u kalendaru je Majami. Sezonu otvaramo u Bahreinu 20. marta, a kao i već dugi niz godina, zatvaramo u Abu Dabiju 20. novembra.



Promene na bolidima u odnosu na 2021.


Čim ugledate nove bolide, odmah će vam biti jasno da su se desile velike promene i da ulazimo u novu eru F1. Prva velika razlike je na prednjem kraju. Prednji kraj je jedan od najbitnijih delova bolida, a novi prednji kraj je značajno pojednostavljen. Cilj je da se dodatno unapredi aerodinamika, ali i da se smanji problem sa “prljavim vazduhom” kada vozači voze veoma blizu jedan drugog. To bi trebalo da nam donese još neizvesnije borbe jer je do sada vozač iza imao ozbiljen problem.

Zadnji kraj je u potpunosti promenjen. Podjednako veliki, ako ne i veći, uticaj na smanjenje problema sa “prljavim vazduhom” će imati i zadnji kraj. Drugačiji oblik će vazduh dizati na gore, a ne u bolid iza sebe, Jedino što je ostalo isto je deo koji se otvara u DRS zonama. Unapređena je i aerodinamika poda kao i bočnog dela karoserije, a primetićete da su točkovi mnogo veći. Više nisu 13 inča, nego 18, a koristiće se niskoprofilni Pireli penumatici. Mnogo sličnije super-automobilima koje viđate na ulici, nego bolidu F1 od pre. Od ove sezone E10 gorivo se koristi.



Kladi se na budućeg šampiona Formule 1


U MeridianBetu se možeš kladiti na šampiona Formule 1. Većina će se kladiti na Luisa ili Maksa, što je svakako najlogičniji izbor, ali oni najhrabriji mogu biti nagrađeni takođe. Zbog tako drastičnih promena na bolidu, otvara se mogućnost da šampion bude neko iz Ferarija, Meklarena ili možda nekog drugog tima. Kvote će biti velike na ostale vozače, a ako je neka sezona pogodna da se takva fantastična prilika iskoristi, to je ova sezona. Nadamo se da smo ti pomogli da se odlučiš našom analizom svih timova i vozača.



Klađenje Uživo na F1


Iz krivine u krivinu se menja situacija u F1, pa je zato klađenje uživo izuzetno popularno. U našim kladiocama se možeš kladiti od prvog do poslednjeg kruga i tako učiniti gledanje još zanimljivijim. Biće trka gde je pobednik poznat već posle polovine krugova, ali to ne znači da nemas više na šta da se kladiš u toj trci. U svakoj trci će biti borba za neku poziciju do poslednjeg kruga, a na tebi je da iskoristiš šansu.



Formula 1 - Rezultati i Statistika


Mi ti pružamo sve relevantne podatke i vesti o Formuli 1, uključujući i rezultate uživo. Statistika će ti značajno pomoći da se kladiš uživo, kao i pre početka trke.



Svetski Šampionat Formule 1 – Istorija


Još od dvadesetih godina prošlog veka se na tlu Evrope održavaju trke, a prvi F1 gran-pri je održan u Torinu 1946. godine. Ipak, prvi šampionat Formule 1 je održan 1950. godine, a prva zvanična sezona je započeta na Silverstonu. Od 1950. godine i titule Farine, pa sve do danas, F1 je uvek išla u korak sa vremenom. Svaki tehnološki napredak je odmah primenjivan, pa su vozači dostizali sve veće brzine. Takođe i bezbednost je značajno unapređena kroz vreme.

Početkom 70tih Berni Eklston postaje najbitniji čovek Formule 1 i tada kreće vrtoglavi uspon F1 po pitanju gledanosti, sponzora i svega ostalog. Timovi i konstruktori su se menjali, a najdužu tradiciju imaju Ferari, Alfa Romeo i Mercedes. Najuspešniji vozači svih vremena su Mihael Šumaher i Luis Hamilton sa po 7 osvojenih titular, a iza njih se nalazi Fanđo sa 5 titula. Fetel i Prost imaju po 4, dok mnogi smatraju da bi Sena imao bar još nekoliko titula da nije tragično nastradao.



Vozači i Konstruktori F1 u 2022.


Nije bilo promena timova u odnosu na prošlu sezonu, osim nekoliko novih sponzorskih ugovora. Istih 10 timova će se boriti za titulu, a svi timovi će koristiti Pireli pneumatike. Nakon jedne od najkontroverznijih odluka ikada, Majkl Masi je smenjen sa mesta direktora trke. Da bi se sprečile slične situacije u budućnosti, FIA je donela odluku da od sada budu dva direktora trke, a ne samo jedan.



Alfa Romeo F1 Team Orlen


Nakon što su završili prošlu sezonu na pretposlednjem mestu sa samo 13 bodova, čelnici Alfa Romae su odlučili da promene oba vozača. Tačnije govoreći Kimi Raikonen se povukao, a tim nije produžio ugovor sa Đovinacijem, koji se pokazao kao nedovoljni stabilan vozač sa F1. Ove godine su očekivanja Alfe značajno veća, jer im je prvi vozač Valteri Botas. Botas je poslednjih 5 sezona konstantno bio u vrhu i zabeležio je 10 pobeda. Iako je za deo njegovog uspeha zaslužan Mercedes, svakako je reč o veoma kvalitetnom vozaču koji mnogi može da pomogne na unapređenju bolida. Drugi vozač će biti Gvanju Džu. Zanimljivo je da je on tek prvi Kinez ikada u Formuli 1. U Formuli 2 je beležio dobre rezultate, a sigurno je potpisivanje Džua delom i marketinški potez, kako bi Alfa pridobila kineske navijače.



Scuderia AlphaTauri


Pijer Gasli i Juki Cunoda ostaju uzdanice Alfa Taurija. Prošle sezone su njih dvojica doneli 142 poena ekipi što je sigurno nadmašilo sva očekivanja, kako uprave tako i navijača. Gasli je jedan od najtalentivanijih vozača u padoku, a Cunoda je u debitantskoj sezoni bio sjajan na momente. Zato treba očekivati da će ove godine biti još bolji, a neće nas iznenaditi ako se Gasli opet popne na podijum. Da li imaju bolid za nešto više, teško je reći u ovom momentu, ali verujemo da im je RedBul isporučio odličan agregat.



BWT Alpine F1 Team


Alpina nastavlja sa proverenim duom – Fernando Alonso i Esteban Okon. Sjajan spoj mladosti i iskustva. Alonso je dvostruki svetski šampion i nebrojeno puta nas je uverio u svoj kvalitet. Iako više nije među pretendentima na titulu, način na koji se branio prošle godine od Hamiltona u nadmoćnom bolidu i tako omogućio timskom kolegi prvu pobedu u karijeri govori da ga nikada ne treba otpisivati. Alonso se jednom popeo na podijum prošle godine, a obojica su većinu trka završili u bodovima. To je doneli Alpini peto mesto u šampionatu, a ove sezone će biti zanimljivo videti da li mogu da se uključe u borbu sa još jačim timovima ili će im dometi biti isti.



Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team


Prošla sezona je bila poprilično razočaravajuća za Aston Martin. Četvorostruki šampion Sebastijan Fetel i sin vlasnika, Lens Strol će probati da poprave utisak ove godine. Dobili su novog sponzora, jednu od najbogatijih kompanija sveta – saudijski Aramco. Treba očekivati da se značajno približe Alpini i Alfa Tauriju ove godine, pa možda i da ih prestignu. Praktično je nemoguće zamisliti da se Fetel bori za petu titulu, ali će verovatno opet biti često u bodovima i boriti se da odbrani titulu vozača sa najviše preticanja u sezoni.



Scuderia Ferrari


Prošla sezona se može posmatrati na dva načina iz ugla Ferarija. Prvi ugao je da je sezona bila sjajna, iznad očekivanja, jer je Sainc Mlađi završio kao 5. a Lekler kao 7. u generalnom plasmanu. To im je donelo treće mesto u konstruktorskom šampionatu. To je ogroman napredak u odnosu na katastrofalnu 2020. ali Ferarijevi navijači se ne mogu zadovoljiti trećim mestom, nego samo borbom za titulu, kako u konkurenciji konstruktora, tako i u konkurenciji vozača.

Imaju veoma talentovna dva vozača koji se mogu boriti za titulu ako im isporuče dovoljno dobar bolid. Karlos Sainc Mlađi, sin legendarnog reli vozača, je jedini vozaš prošle sezone koji je završio sve trke. To je veliki podvig, kada znamo koliko su trke turbulentne. Od Leklera se očekuje titula još od kad je potpisao za Ferari, sa svega nešto više od 20 godina. Kruže priče da se Ferari već par godina sprema za ovu sezonu i najbrži su bili na prvom testiranju u Katalunji. Verujemo da fanovi Ferarija čekaju ovu sezonu puni entuzijazma.



Uralkali Haas F1 Team


Jedini tim bez poena je bio Has. Do pre par godina su bili veoma prijatno iznenađenje, a Grožan i Magnusen su često bili u bodovima. Prošle godine su najbliže bodovima bili kad je Mik Šumaher završio na 12. mestu. Mik je svakako talentovan vozač, što nije iznenađujuće kada znamo ko su mi otac i stric. Ali fali mu iskustva i pre svega bolji bolid. Drugi vozač Hasa je Nikita Mazepin, za koga mnogi smatraju da je najlošiji vozač u istoriji F1. Zato je teško očekivati da će se stvari promeni u 2022. godini. Verovatno jedini način da Has osvoji bar bod je trka koju će jako mali broj vozača završiti zbog kiše, na primer.



McLaren F1 Team


Meklaren se končano vratio tamo gde pripada, u sam vrh Formule 1. Noris je završio sezonu 6. uz tri treća i jedno drugo mesto. U prvoj polovini sezone je čak delovalo da se može boriti za treće mesto u generalnom plasmanu ali je ipak doživeo mali pad forme. Od Rikarda se verovatno više očekivalo, ali nije se lako privikao na novi bolid. Zato je imao mnogo razočaravajućih trka, iako je jednom pobedio. To je bila fantastična trka za Meklaren, jer su osvojili prvo i drugo mesto. Rikardo je dokazan vozač i zato svi očekuju da će ove godine biti bolji. Meklarenu je sigurno cilj da se bori za treće mesto među konstruktorima, a ko zna, možda im dometi budu još veći.



Mercedes-AMG Petronas F1 Team


Mercedes je i osmi put za redom pobedio u takmičenju konstruktora. To je prosto neverovatno dostignuće, ali je i pored toga kraj sezone za njih bio srceparajuć, pošto je Hamilton izgubio titulu u poslednjem krugu. Hamilton, Mercedes i navijači se sigurno još nisu skroz oporavili od te trke, ali će na to zaboraviti ako krenu opet da pobeđuju. Još polovinom prošle sezone je odlučeno da Botas neće voziti i naredne godine za Mercedes, a potpisali su Rasela, koji je u svom jedinom nastupu za Mercedes kao zamena za Hamiltona pokazao šta može.

Nema razloga da verujemo da se Mercedes neće boriti za sve titule i ove godine, a ono što će biti zanimljivo je videti uloge u timu. Botas je tokom svih godina bio jasno drugi vozač koji se povinovao svim zahtevima tima i sve je bilo podređeno uspehu Hamiltona. Postoje indicije da se situacija sada malo promenila, jer se od Rasela očekuje da jednog dana bude šampion, a Hamilton ima već 37 godina. Zato ako Rasel zabeleži nekoliko pobeda, možda budemo imali situacija da ne postoji vozač jedan i vozač dva, nego da budu skoro ravnopravni, iako govorimo o sedmostrukom svetskom šampionu.



Oracle Red Bull Racing


Dominirao je Red Bull u period 2010-2013. na svim frontovima. Od tada se bili između drugog i četvrtog mesta. Najbliži konstruktorskoj titulu su bili prošle sezone, ali im je ipak izmakla za 20tak bodova. Ono što je najbitnije za njih je titula koju je Maks Ferštapen osvojio. Konačno su uspeli da naprave konkurentan bolid koji je prekinuo dominaciju Mercedesa. Našli su i sjajnog drugog vozača, Serhia Pereza. Imao je nekoliko jako loših trka i kvalifikacija, par puta je pokazao koliko može, uključujući i poslednju trku kada se jako dugo branio od napada Luisa Hamiltona, iako je imao potrošene pneumatike. Može upravo Serhio biti ključni factor za Red Bul ove godine, ako se Rasel ne snađe u Mercedesu kao Botas. Ferštapenu je cilj da odbrani titulu i znamo da će uraditi sve da to i učini. Kristijan Honer će želeti da pobedi Toto Vulfa opet, jer se njihov rivalitet pretvorio u jedan od najvećih ikada među šefovima timova.



Williams Racing


Džordža Rasela će zameniti povratnik u F1, Aleks Albon a zadržali su Nikolasa Latifija. Vilijams je konačno uspeo da osvoji bodove, a čak i jedno drugo mesto, mada to je trka koja praktično nije vožena zbog kiše, nego je par krugova voženo iza bezbednosnog vozila. Albon će želeti da se dokaže i pokaže da je Red Bul pogrešio što ga se odrekao. Mnogobrojni fanovi Wilijamsa ipak treba da imaju umerena očekivanja, jer je ovaj legendarni tim i dalje jako daleko od svog nekadašnjeg renomea.



Ostala moto sport takmičenja u MeridianBet-u


Formula 1 će verovatno zauvek ostati najpopularniji moto-sport na svetu. Ali MotoGP nikada nije bio zanmljiviji nego poslednjih par sezona, a kompletnu ponudu za MotoGP možeš pronaći u MeridianBetu-u. Sva druga moto sport takmičenja su takođe dostupna u našim kladionicama i na našem vebsajtu.

Vrati se na vrh